Zdrowy styl życia, czyli jak zacząć i nie zwariować?

Zdrowy styl życia, czyli jak zacząć i nie zwariować?

Zdrowy Styl Życia

Moda na zdrowy tryb życia rozprzestrzenia się bardzo szybko. Siłownie i kluby fitness pękają w szwach, na portalach społecznościowych widzimy zgrabne sylwetki i zdrowo przygotowane posiłki, sklepy są przepełnione produktami: ,”gluten-free”, „lakto-free”, „eko”, ”bio”, „superfoods”.
Chciałbyś zacząć prowadzić zdrowy styl życia, ale nie wiesz jak w tym wszystkim się połapać? No i jak zacząć, aby nie zwariować?
O to moje porady:

  1. Dieta nie musi być droga.
    Zdrowa dieta powinna dostarczyć nam odpowiednie składniki odżywcze (białka, tłuszcze, węglowodany) oraz sole mineralne, witaminy i błonnik. Nie potrzebujesz żadnych produktów „superfoods” typu chia, jagody acai. Nie musisz korzystać też z żadnych produktów: „gluten-free” czy „lakto-free”, jeśli nie masz nietolerancji pokarmowych.
    Na początku wystarczy, że zamienisz mąkę białą na np. owsianą, razową. Chleb biały na np. razowy. Płatki z kilogramem cukru na np. płatki owsiane, wzbogać też swoją dietę w kaszy różnego rodzaju.
Sport i nawadnianie. Pij wodę dla zdrowia i urody. Nawodniona skóra. zdrowy styl życia
  1. Pij wodę.
    Woda jest głównym składnikiem organizmu. To dzięki niej zachodzą wszystkie istotne czynności życiowe. Pij około 2l wody dziennie (w ciepłe dni i przy aktywności fizycznej powinniśmy pić jej więcej).
    Jeśli nie lubisz smaku wody możesz wzbogacić jej smak. Dodaj do niej ziół np. melisy czy mięty oraz plastry owoców. Często do mojej wody dodaję trochę mięty i kilka plasterków pomarańczy.
  1. Sen jest najważniejszym suplementem.
    Śpij od siedmiu do dziewięciu godzin dziennie (sam musisz zobaczyć po ilu godzinach czujesz się najlepiej, ale siedem godzin snu to minimum).
    Zadbaj o jakość snu. W pokoju, w którym śpisz powinno być ciemno i cicho. Odstaw komórkę czy inne urządzenia wytwarzające niebieskie światło na 30 minut przed snem.
    Jeśli w twoim pokoju jest jasno, bo na przykład masz na przeciwko okna latarnie. Zaopatrz się w opaskę na oczy. A jeśli przeszkadza tobie hałas podczas zasypiania dobrym rozwiązaniem będą zatyczki do uszu (znajdziesz je w każdej aptece).

  1. Dietę dostosuj do siebie.
    Nieprawdą jest, że aby być zdrowym należy jeść 5 posiłków dziennie w równych odstępach czasowych. Częstotliwość posiłków nie ma wpływu na metabolizm. Fakt mi to pomogło. Na początku, nie miałam takiej ochoty na podjadanie między posiłkami, więc to jak często będziemy jeść może mieć wpływ jedynie na łaknienie. Pamiętaj tyjemy od nadmiaru spożywanych kalorii, a to czy zjesz sześć posiłków dziennie czy trzy zależy od Ciebie (pamiętaj nie podjadaj!).
    Jeśli chcesz wyliczyć swoje zapotrzebowanie kaloryczne możesz skorzystać z internetowych kalkulatorów czy z aplikacji komórkowych. Osobiście korzystam z aplikacji Fitatu.
Zdrowy sen. Aktywność fizyczna i wpływ na sen.
  1. Rusz się!!.
    Nie wiem czemu słyszałam już tyle razy teksty typu: „Ćwiczenie jest nie dla mnie, bo nie lubię siłowni”. Halo? Czy my mamy tylko jedną opcję? No NIEEE! Jeśli nie lubisz ćwiczyć na siłowni. Znajdź coś dla siebie. Może pływanie? Bieganie? Jakieś sporty zespołowe? Taniec? Na pewno znajdziesz coś dla siebie. Jest przecież tyle możliwości! Tylko rusz się!! Twoje zdrowie na pewno tobie podziękuje.
Siłownia sport i bieganie, Aktywny wypoczynek. Zdrowie i energia.

Nasuwają się pytania? Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami Drogeria internetowa.

Dodaj komentarz