10 Niesamowitych Korzy艣ci Zdrowotnych Oleju Kokosowego (Nr 3 Najlepszy)

10 Niesamowitych Korzy艣ci Zdrowotnych Oleju Kokosowego (Nr 3 Najlepszy)

Olej kokosowy jest jednym z najpopularniejszych orzech贸w.

Jego wyj膮tkowa mieszanka kwas贸w t艂uszczowych mo偶e mie膰  pozytywny efekt na zdrowie.

Obejmuje to utrat臋 tkanki t艂uszczowej, lepsze funkcjonowanie m贸zgu i wiele innych niesamowitych korzy艣ci.

Oto masz 10 opartych-na-dowodach korzy艣ci zdrowotne oleju kokosowego.

Je艣li chcesz spr贸bowa膰 teraz za darmo, we藕 to virgin, organiczny i z sprawiedliwego handlu olej od Thrive Market.

1. Olej Kokosowy Zawiera Kwasy T艂uszczowe, Kt贸re Maj膮 Pot臋偶ne Korzy艣ci Lecznicze

W przesz艂o艣ci ludzie nie stosowali zbyt cz臋sto oleju kokosowego, poniewa偶 zawiera t艂uszcze nasycone. W rzeczywisto艣ci jest jednym z najbogatszych 藕r贸de艂 t艂uszcz贸w nasyconych. Oko艂o 90% tych kwas贸w t艂uszczowych w oleju kokosowym s膮 nasycone.

Nowoczesne badania dietetyk贸w wskazuj膮, 偶e t艂uszcze nasycone nie s膮 gro藕ne dla zdrowia cz艂owieka. Przeprowadzone eksperymenty na kilku set tysi臋cy ludziach udowodni艂y, 偶e obni偶aj膮 poziom cholesterolu i nie tworz膮 zakrzep贸w krwi w naczyniach krwiono艣nych.

Tak偶e t艂uszcze wyst臋puj膮ce w oleju kokosowym nie s膮 takie same jak w serach czy stekach.

Nie, zawieraj膮 tzw. 艣rednio艂a艅cuchowe tr贸jglicerydy 鈥 kt贸re s膮 kwasy t艂uszczowe o 艣redniej d艂ugo艣ci.

Najcz臋艣ciej stosowane kwasy t艂uszczowe w diecie to kwasy o d艂ugim 艂a艅cuchu, ale 艣rednio 鈥 艂a艅cuchowy kwas t艂uszczowy w oleju kokosowym jest metabolizowany w r贸偶ny spos贸b.

Transport przechodzi bezpo艣rednio przez w膮trob臋 z przewodu pokarmowego. Jest stosowana jako szybkie 藕r贸d艂o energii lub przekszta艂cone tak zwi膮zki ketonowe. Mog膮 one mie膰 lecznicze dzia艂anie na zaburzenie m贸zgu, takie jak padaczka czy choroba Alzheimera.

Podsumowuj膮c: Olej kokosowy zawiera du偶o 艣rednio艂a艅cuchowych tr贸jgliceryd贸w, kt贸re s膮 metabolizowane inaczej i mog膮 mie膰 terapeutyczne efekty na niekt贸re zaburzenia m贸zgowe.

2. Populacje, Kt贸re Spo偶ywaj膮 Du偶膮 Ilo艣膰 Oleju Kokosowego S膮 Zdrowsze

Olej kokosowy dla sk贸ry. Naturalne kosmetyki do piel臋gnacji sk贸ry.

Udowodniono, 偶e populacje, kt贸re maj膮 bogat膮 diet臋 w olej kokosowy s膮 zdrowsze i 偶yj膮 d艂u偶ej.

Kokos jest 鈥瀍gzotycznym鈥 dla ludzi w zachodniej cz臋艣ci 艣wiata, najcz臋艣ciej spo偶ywany przez ludzi dbaj膮cych o swoje zdrowie.

Jednak w pewnych cz臋艣ciach 艣wiata, olej kokosowy jest g艂贸wnym suplementem diety. Tradycja przechodzi艂a z pokolenia na pokolenie.

Najlepszym przyk艂adem takiej populacji jest Tokelau , kt贸re 偶yj膮 na Po艂udniowym Pacyfiku. Jedz膮 ponad 60% kalorii z kokos贸w i s膮 najwi臋kszymi konsumentami t艂uszcz贸w nasyconych na 艣wiecie. Ci ludzie ciesz膮 si臋 zdrowiem. Nie wykaza艂o u nich objaw贸w choroby serca.

Podsumowuj膮c: Dieta bogata w kokos ma wiele warto艣ci i korzy艣ci dla naszego zdrowia. U populacji spo偶ywaj膮cej kokos nie wyst臋puj膮 objawy chor贸b serca i mia偶d偶ycy.

3. Olej Kokosowy Mo偶e Pom贸c Tobie Straci膰 Wi臋cej T艂uszczu

Olej kokosowy dieta odchudzanie. Drogeria z naturalnymi kosmetykami.

Oty艂o艣膰 jest obecnie jednym z najwi臋kszych problem贸w zdrowotnych na 艣wiecie.

Niekt贸rzy uwa偶aj膮, 偶e oty艂o艣膰 to kwestia kalorii, inni za艣, 偶e 藕r贸d艂a tych kalorii s膮 dla nas bardziej szkodliwe.

Prawd膮 jest to, 偶e r贸偶ne pokarmy maj膮 wp艂yw na nasze cia艂o i hormony. Wnioskuj膮c 鈥瀔aloria nie jest r贸wna kalorii鈥.

艢rednio艂a艅cuchowe tr贸jglicerydy (MCT) zawarte w oleju z orzech贸w kokosowych mog膮 zwi臋kszy膰 zu偶ycie energii w por贸wnaniu z tak膮 sam膮 ilo艣ci膮 kalorii pochodz膮cych z t艂uszcz贸w d艂u偶szych 艂a艅cuch贸w.

Badanie wykaza艂o, 偶e spo偶ywanie 15-30 gram贸w dziennie MCT wzrasta: 24 godzinny zu偶ycie energii o 5% , w sumie oko艂o 120 kalorii dziennie .

Podsumowuj膮c: 艢rednio艂a艅cuchowe triglicerydy w oleju kokosowym zwi臋kszaj膮 wydatno艣膰 energetyczn膮 przez 24 godziny a偶 o 5%, co mo偶e prowadzi膰 do znacznej utraty wagi w perspektywie d艂ugoterminowej.

4. Olej Kokosowy Mo偶e Zabi膰 Szkodliwe Mikroorganizmy

Olej kokosowy zwalcza wirusy i bakterie. Stany zapalen.

U oko艂o 50 % kwas贸w t艂uszczowych w oleju kokosowym stanowi 12 鈥 w臋gielowego kwasu laurynowego.

Kiedy olej kokosowy zostanie enzymatycznie strawiony, tworzy r贸wnie偶 monogliceryd o nazwie monolauryny .

Zar贸wno kwas laurynowy i monolauryny mog膮 zabija膰 szkodliwe patogeny, takie jak bakterie, wirusy, grzyby i dro偶d偶e.

Podsumowuj膮c: Kwasy t艂uszczowe oraz produkty rozpadu w oleju kokosowym potencjalnie przyczyniaj膮 si臋 do zapobiegania zaka偶eniom.

5. Olej Kokosowy Mo偶e Zmniejszy膰 G艂贸d, Pomagaj膮c Tobie Mniej Je艣膰

Olej kokosowy odchudzanie. Utrata t艂uszczu i zrzucanie wagi.

Jednym z ciekawych w艂a艣ciwo艣ci oleju kokosowego jest zmniejszenie g艂odu.

Mo偶e to by膰 zwi膮zane z metod膮, jak kwasy t艂uszczowe s膮 metabolizowane, bo cia艂a ketonowe mog膮 mie膰 efekt zmniejszenia apetytu.

W przeprowadzonym badaniu by艂y u偶yte r贸偶ne ilo艣ci 艣rednio- i d艂ugo艂a艅cuchowych tr贸gliceryd贸w na  6 zdrowych m臋偶czyznach.

M臋偶czy藕ni kt贸rzy jedli najwi臋cej MCT 鈥 zjedli 256 mniej kalorii dziennie, 艣rednio.

W innym badaniu u 14 zdrowych m臋偶czyzn odkryto, 偶e ci, kt贸rzy jedli najwi臋cej MCT na 艣niadanie jedli znacznie mniej kalorii w porze lunchu.

Badania te by艂y zrobione tylko na kr贸tki okres czasu. Je艣li by艂y by prowadzone przez d艂u偶szy okres mia艂y by z艂y wp艂yw na wag臋 przez kilka lat.

Podsumowuj膮c: Zawarte te kwasy t艂uszczowe w oleju kokosowym mog膮 znacznie zmniejszy膰 apetyt, kt贸ry mo偶e efektywnie zmniejszy膰 wag臋 przez d艂ugi okres.

6. Kwasy T艂uszczowe W Oleju Kokosowym Zmieniaj膮 Si臋 W Ketony, Kt贸re Mog膮 Zmniejszy膰 Napady Padaczki

Olej kokosowy lekarstwo na padaczk臋. Dieta ketogeniczna na padaczk臋.

Tzw. dieta ketogeniczna (czyli bardzo ma艂o w臋glowodan贸w, a bardzo du偶o t艂uszczy) jest badana w celu leczenia wielu zaburze艅.

Najlepiej znana aplikacja jest lekooporna padaczka u dzieci.

W tej diecie spo偶ywa si臋 bardzo ma艂膮 ilo艣膰 w臋glowodan贸w, a wi臋cej t艂uszczy co powoduje bardzo du偶o koncentracji cia艂 ketonowych w krwi.

Ta dieta mo偶e zmniejszy膰 ilo艣膰 napad贸w padaczkowych u dzieci. Nawet te, kt贸re nie mia艂y efektywnej terapii w leczeniu.

Bo MCTy w oleju kokosowym s膮 transportowane do w膮troby i zmieniane s膮 w cia艂a ketonowe. Cz臋sto stosowane u pacjent贸w z padaczk膮 w celu wywo艂ania ketozy, pozwalaj膮c jednocze艣nie na troch臋 wi臋cej w臋glowodan贸w w diecie.

Podsumowuj膮c: MCTy w oleju kokosowym mog膮 zwi臋kszy膰 koncentracj臋 cia艂 ketonowych, kt贸re mog膮 pom贸c zmniejszy膰 napady u dzieci z padaczk膮.

7. Olej Kokosowy Mo偶e Poprawi膰 Poziom Cholesterolu We Krwi

olej kokosowy i jego wp艂yw na obni偶enie cholesterolu. Zdrowie i energia.

Olej kokosowy mo偶e poprawi膰 poziom cholesterolu we krwi. Olej kokosowy sk艂ada si臋 z t艂uszcz贸w nasyconych, kt贸re w rzeczywisto艣ci nie s膮 szkodliwe, jak wcze艣niej s膮dzono.

T艂uszcze nasycone podnosi HDL (dobrego cholesterolu) i zmienia poziom cholesterolu LDL do 艂agodnego podtypu.

W badaniu u 40 kobiet  wykaza艂o zmniejszony cholesterol i LDL, przy jednoczesnym zwi臋kszeniu HDL w stosunku do oleju z nasion soi.

Istniej膮 r贸wnie偶 badania na szczurach wykazuj膮, 偶e olej kokosowy obni偶a st臋偶enie tr贸jgliceryd贸w, cholesterolu i LDL, zwi臋kszaj膮 HDL , poprawia czynniki krzepni臋cia krwi i stanu antyoksydacyjnego.

Ta poprawa czynnik贸w ryzyka sercowo 鈥 naczyniowego powinna teoretycznie prowadzi膰 do zmniejszenia ryzyka chor贸b serca przez d艂u偶szy okres.

Podsumowuj膮c: Badania na ludziach i szczurach pokazuj膮, 偶e olej kokosowy polepsza wa偶ne czynniki ryzyka jak LDL i HDL cholesterol, kt贸ry mo偶e spowodowa膰 mniejsze ryzyko chor贸b serca.

8. Olej Kokosowy Mo偶e Chroni膰 W艂osy Przed Uszkodzeniami, Nawil偶aj膮 Sk贸r臋 I Dzia艂aj膮 Przeciws艂onecznie

Olej kokosowy mo偶e s艂u偶y膰 r贸偶nym celom , kt贸re nie maj膮 nic wsp贸lnego z jedzeniem . Olej kokosowy mo偶e chroni膰 w艂osy przed uszkodzeniami i maj膮 w艂a艣ciwo艣ci nawil偶aj膮ce.

olej kokosowy ochrona sk贸ry. Piel臋gnacja olejem kokosowym.

Wiele os贸b u偶ywa go do cel贸w kosmetycznych, aby poprawi膰 zdrowie i wygl膮d sk贸ry oraz w艂os贸w.

Badania dotycz膮ce os贸b maj膮ce such膮 sk贸r臋 wynikaj膮, 偶e olej kokosowy mo偶e zwi臋kszy膰 zawarto艣膰 wilgoci i lipid贸w sk贸ry.

Olej kokosowy ma skuteczne dzia艂anie jako filtr przeciws艂oneczny, blokuje oko艂o 20% promieni ultrafioletowych s艂o艅ca.

Innym zastosowaniem jest u偶ycie go jak p艂yn do p艂ukania jamy ustnej, w procesie zwanym olej ci膮gn膮cych, kt贸re mog膮 zabija膰 szkodliwe bakterie w jamie ustnej, poprawiaj膮 kondycj臋 z臋b贸w i zmniejsza nie艣wie偶y oddech.

Podsumowuj膮c: Olej kokosowy mo偶e te偶 by膰 u偶ywany do sk贸ry. Badania pokazuj膮, 偶e ma dzia艂ania efektywne w przypadku nawil偶ania i ochrony w艂os贸w. Te偶 znajduje zastosowanie jako filtr przeciws艂oneczny i do p艂ukania jamy ustnej.

9. Kwasy T艂uszczowe W Oleju Kokosowym Zwi臋ksza Funkcji M贸zgu U Pacjent贸w z Alzheimerem

olej kokosowy wp艂yw na alzheimera. Leczenie i objawy.

Choroba Alzheimera jest najpowszechniejsz膮 przyczyn膮 ot臋pienia na ca艂ym 艣wiecie i wyst臋puje przede wszystkim u os贸b starszych.

W przypadku pacjent贸w cierpi膮cych na chorob臋 Alzheimera, jest zmniejszona zdolno艣膰 do u偶ywania glukozy jako energia w niekt贸rych cz臋艣ciach m贸zgu.

Cia艂a ketonowe mog膮 dostarcza膰 energii do m贸zgu i naukowcy zauwa偶yli, 偶e ketony mog膮 by膰 alternatywnym 藕r贸d艂em energii dla tych nieprawid艂owych kom贸rek. Czyli zmniejszaj膮 objawy choroby Alzheimera.

W jednym badaniu, spo偶ywanie 艣rednio艂a艅cuchowych tr贸jgliceryd贸w prowadzi艂o do natychmiastowej poprawy funkcji m贸zgu u pacjent贸w z 艂agodniejszych form Alzheimera.

Inne badanie potwierdzaj膮 te badania i 艣rednio艂a艅cuchowe tr贸jglicerydy s膮 poddawane wielu badaniom jako potencjalne 艣rodki terapeutyczne w Alzheimerze.

Podsumowuj膮c: Badania pokazuj膮, 偶e kwasy t艂uszczowe w oleju kokosowym mog膮 zwi臋kszy膰 ilo艣膰 cia艂 ketonowych w krwi, kt贸re dostarczaj膮 energi臋 dla kom贸rek m贸zgowych pacjent贸w z Alzheimerem i 艂agodz膮 objawy.

10. Olej Kokosowy Mo偶e Pom贸c Tobie Straci膰 T艂uszczu Zw艂aszcza Szkodliwych Brzusznej Tkanki T艂uszczowej

Bior膮c pod uwag臋, 偶e olej kokosowy mo偶e zmniejszy膰 apetyt i zwi臋ksza spalanie t艂uszczu, ma sens, 偶e mo偶e r贸wnie偶 pom贸c schudn膮膰.

Olej kokosowy wydaje si臋 by膰 szczeg贸lnie skuteczny w redukcji tkanki t艂uszczowej, kt贸ra z艂o偶ona jest w jamie brzusznej oraz wok贸艂 narz膮d贸w.

olej kokosowy utrata t艂uszczu. Redukcja tkanki t艂uszczowej dzi臋ki olejowi kokosowemu

Jest to najbardziej niebezpieczny t艂uszcz ze wszystkich i jest silnie zwi膮zany z wieloma chorobami zachodniej cz臋艣ci 艣wiata.

Obw贸d talii jest 艂atwo zmierzy膰 i jest doskona艂ym wska藕nikiem ilo艣ci t艂uszczu w jamie brzusznej.

W badaniu z udzia艂em 40 kobiet z oty艂o艣ci膮 brzuszn膮, uzupe艂niaj膮cych si臋 30 ml oleju kokosowego dziennie prowadzi do znacznego zmniejszenia zar贸wno BMI i talii w ci膮gu 12 tygodni.

W innym badaniu u 20 oty艂ych m臋偶czyzn zauwa偶yli zmniejszenie w talii od 2,2 cm po 4 tygodniach z 30 ml oleju kokosowego dziennie.

Liczba ta mo偶e nie wydawa膰 si臋 zbyt imponuj膮ca na powierzchni, ale nale偶y pami臋ta膰.

Ci ludzie nie mieli dodatkowego wysi艂ku fizycznego, ani nie byli na 偶adnej diecie odchudzaj膮cej. Oni trac膮 znaczne ilo艣ci t艂uszczu w jamie brzusznej po prostu dodaj膮c olej kokosowy do ich diety.

Przy Zakupie Olejku Kokosowego Wa偶ne Jest鈥

Decyduj膮c si臋 na zakup oleju kokosowego, warto si臋ga膰 po ten nierafinowany, t艂oczony na zimno, kt贸ry zawiera ca艂膮 mas臋 warto艣ciowych dla naszej urody i zdrowia sk艂adnik贸w od偶ywczych.

Warto r贸wnie偶 zwr贸ci膰 szczeg贸ln膮 uwag臋 na pochodzenie oleju. Na ka偶dej etykiecie powinna by膰 podana taka informacja. Chodzi przede wszystkim o to, aby kupowany przez nas olej nie by艂 mieszanin膮 olejk贸w pochodz膮cych z r贸偶nych kraj贸w.

Kolejn膮 wa偶n膮 kwesti膮 podczas zakupu jest struktura oleju, powinna by膰 g臋sta i zwarta. Olej kokosowy staje si臋 p艂ynny dopiero wtedy, gdy zostanie ogrzany, w temperaturze pokojowej ma sta艂膮 posta膰. Je艣li zatem zauwa偶ysz, 偶e kupowany olej ma p艂ynn膮 posta膰, to pod 偶adnym pozorem go nie kupuj. Mo偶e si臋 okaza膰, 偶e jest zepsuty lub te偶 nie jest w og贸le tym, czym by膰 powinien.

Dobry olej kokosowy nie nale偶y do najta艅szych produkt贸w, jednak ze wzgl臋du na swoje niezwyk艂e w艂a艣ciwo艣ci nie powinni艣my oszcz臋dza膰 na jego zakupie.

Ta艅szy od niego olej rafinowany jest niestety tak mocno oczyszczony, 偶e nie zawiera zbyt wiele cenny dla nas sk艂adnik贸w od偶ywczych, a wi臋c jego stosowanie wydaje si臋 ca艂kowicie bezsensowne.

Nasuwaj膮 si臋 pytania? Chcesz wiedzie膰 wi臋cej? Skontaktuj si臋 z nami Drogeria internetowa.

Dodaj komentarz