10 Niesamowitych Korzyści Zdrowotnych Oleju Kokosowego (Nr 3 Najlepszy)

by | Jun, 2016

Beautiful woman holding two coconut halves in front of her face.

Olej kokosowy jest jednym z najpopularniejszych orzechów.

Jego wyjątkowa mieszanka kwasów tłuszczowych może mieć  pozytywny efekt na zdrowie.

Obejmuje to utratę tkanki tłuszczowej, lepsze funkcjonowanie mózgu i wiele innych niesamowitych korzyści.

Oto masz 10 opartych-na-dowodach korzyści zdrowotne oleju kokosowego.

Jeśli chcesz spróbować teraz za darmo, weź to virgin, organiczny i z sprawiedliwego handlu olej od Thrive Market.

1. Olej Kokosowy Zawiera Kwasy Tłuszczowe, Które Mają Potężne Korzyści Lecznicze

W przeszłości ludzie nie stosowali zbyt często oleju kokosowego, ponieważ zawiera tłuszcze nasycone. W rzeczywistości jest jednym z najbogatszych źródeł tłuszczów nasyconych. Około 90% tych kwasów tłuszczowych w oleju kokosowym są nasycone.

Nowoczesne badania dietetyków wskazują, że tłuszcze nasycone nie są groźne dla zdrowia człowieka. Przeprowadzone eksperymenty na kilku set tysięcy ludziach udowodniły, że obniżają poziom cholesterolu i nie tworzą zakrzepów krwi w naczyniach krwionośnych.

Także tłuszcze występujące w oleju kokosowym nie są takie same jak w serach czy stekach.

Nie, zawierają tzw. średniołańcuchowe trójglicerydy – które są kwasy tłuszczowe o średniej długości.

Najczęściej stosowane kwasy tłuszczowe w diecie to kwasy o długim łańcuchu, ale średnio – łańcuchowy kwas tłuszczowy w oleju kokosowym jest metabolizowany w różny sposób.

Transport przechodzi bezpośrednio przez wątrobę z przewodu pokarmowego. Jest stosowana jako szybkie źródło energii lub przekształcone tak związki ketonowe. Mogą one mieć lecznicze działanie na zaburzenie mózgu, takie jak padaczka czy choroba Alzheimera.



Podsumowując: Olej kokosowy zawiera dużo średniołańcuchowych trójglicerydów, które są metabolizowane inaczej i mogą mieć terapeutyczne efekty na niektóre zaburzenia mózgowe.

2. Populacje, Które Spożywają Dużą Ilość Oleju Kokosowego Są Zdrowsze

Young Asian girl holding ripe coconut. Orange background.

Udowodniono, że populacje, które mają bogatą dietę w olej kokosowy są zdrowsze i żyją dłużej.

Kokos jest “egzotycznym” dla ludzi w zachodniej części świata, najczęściej spożywany przez ludzi dbających o swoje zdrowie.

Jednak w pewnych częściach świata, olej kokosowy jest głównym suplementem diety. Tradycja przechodziła z pokolenia na pokolenie.

Najlepszym przykładem takiej populacji jest Tokelau , które żyją na Południowym Pacyfiku. Jedzą ponad 60% kalorii z kokosów i są największymi konsumentami tłuszczów nasyconych na świecie. Ci ludzie cieszą się zdrowiem. Nie wykazało u nich objawów choroby serca.

Podsumowując: Dieta bogata w kokos ma wiele wartości i korzyści dla naszego zdrowia. U populacji spożywającej kokos nie występują objawy chorób serca i miażdżycy.

3. Olej Kokosowy Może Pomóc Tobie Stracić Więcej Tłuszczu

Coconut opened up on brown background.

Otyłość jest obecnie jednym z największych problemów zdrowotnych na świecie.

Niektórzy uważają, że otyłość to kwestia kalorii, inni zaś, że źródła tych kalorii są dla nas bardziej szkodliwe.

Prawdą jest to, że różne pokarmy mają wpływ na nasze ciało i hormony. Wnioskując “kaloria nie jest równa kalorii”.

Średniołańcuchowe trójglicerydy (MCT) zawarte w oleju z orzechów kokosowych mogą zwiększyć zużycie energii w porównaniu z taką samą ilością kalorii pochodzących z tłuszczów dłuższych łańcuchów.

Badanie wykazało, że spożywanie 15-30 gramów dziennie MCT wzrasta: 24 godzinny zużycie energii o 5% , w sumie około 120 kalorii dziennie .



Podsumowując: Średniołańcuchowe triglicerydy w oleju kokosowym zwiększają wydatność energetyczną przez 24 godziny aż o 5%, co może prowadzić do znacznej utraty wagi w perspektywie długoterminowej.

4. Olej Kokosowy Może Zabić Szkodliwe Mikroorganizmy

Harmful bacteria.

U około 50 % kwasów tłuszczowych w oleju kokosowym stanowi 12 – węgielowego kwasu laurynowego.

Kiedy olej kokosowy zostanie enzymatycznie strawiony, tworzy również monogliceryd o nazwie monolauryny .

Zarówno kwas laurynowy i monolauryny mogą zabijać szkodliwe patogeny, takie jak bakterie, wirusy, grzyby i drożdże.

Podsumowując: Kwasy tłuszczowe oraz produkty rozpadu w oleju kokosowym potencjalnie przyczyniają się do zapobiegania zakażeniom.

5. Olej Kokosowy Może Zmniejszyć Głód, Pomagając Tobie Mniej Jeść

young man drinking from a coconut.

Jednym z ciekawych właściwości oleju kokosowego jest zmniejszenie głodu.

Może to być związane z metodą, jak kwasy tłuszczowe są metabolizowane, bo ciała ketonowe mogą mieć efekt zmniejszenia apetytu.

W przeprowadzonym badaniu były użyte różne ilości średnio- i długołańcuchowych tróglicerydów na  6 zdrowych mężczyznach.

Mężczyźni którzy jedli najwięcej MCT – zjedli 256 mniej kalorii dziennie, średnio.

W innym badaniu u 14 zdrowych mężczyzn odkryto,że ci, którzy jedli najwięcej MCT na śniadanie jedli znacznie mniej kalorii w porze lunchu.

Badania te były zrobione tylko na krótki okres czasu. Jeśli były by prowadzone przez dłuższy okres miały by zły wpływ na wagę przez kilka lat.


Podsumowując: Zawarte te kwasy tłuszczowe w oleju kokosowym mogą znacznie zmniejszyć apetyt, który może efektywnie zmniejszyć wagę przez długi okres.

6. Kwasy Tłuszczowe W Oleju Kokosowym Zmieniają Się W Ketony, Które Mogą Zmniejszyć Napady Padaczki

Coconut fragments, white background.

Tzw. dieta ketogeniczna (czyli bardzo mało węglowodanów, a bardzo dużo tłuszczy) jest badana w celu leczenia wielu zaburzeń.

Najlepiej znana aplikacja jest lekooporna padaczka u dzieci.

W tej diecie spożywa się bardzo małą ilość węglowodanów, a więcej tłuszczy co powoduje bardzo dużo koncentracji ciał ketonowych w krwi.

Ta dieta może zmniejszyć ilość napadów padaczkowych u dzieci. Nawet te, które nie miały efektywnej terapii w leczeniu.

Bo MCTy w oleju kokosowym są transportowane do wątroby i zmieniane są w ciała ketonowe. Często stosowane u pacjentów z padaczką w celu wywołania ketozy, pozwalając jednocześnie na trochę więcej węglowodanów w diecie.

Podsumowując: MCTy w oleju kokosowym mogą zwiększyć koncentrację ciał ketonowych, które mogą pomóc zmniejszyć napady u dzieci z padaczką.

7. Olej Kokosowy Może Poprawić Poziom Cholesterolu We Krwi

Ripe Coconut Tree.

Olej kokosowy może poprawić poziom cholesterolu we krwi. Olej kokosowy składa się z tłuszczów nasyconych, które w rzeczywistości nie są szkodliwe, jak wcześniej sądzono.

Tłuszcze nasycone podnosi HDL (dobrego cholesterolu) i zmienia poziom cholesterolu LDL do łagodnego podtypu.

W badaniu u 40 kobiet  wykazało zmniejszony cholesterol i LDL, przy jednoczesnym zwiększeniu HDL w stosunku do oleju z nasion soi.

Istnieją również badania na szczurach wykazują, że olej kokosowy obniża stężenie trójglicerydów, cholesterolu i LDL, zwiększają HDL , poprawia czynniki krzepnięcia krwi i stanu antyoksydacyjnego.

Ta poprawa czynników ryzyka sercowo – naczyniowego powinna teoretycznie prowadzić do zmniejszenia ryzyka chorób serca przez dłuższy okres.



Podsumowując: Badania na ludziach i szczurach pokazują, że olej kokosowy polepsza ważne czynniki ryzyka jak LDL i HDL cholesterol, który może spowodować mniejsze ryzyko chorób serca.

8. Olej Kokosowy Może Chronić Włosy Przed Uszkodzeniami, Nawilżają Skórę I Działają Przeciwsłonecznie

Olej kokosowy może służyć różnym celom , które nie mają nic wspólnego z jedzeniem . Olej kokosowy może chronić włosy przed uszkodzeniami i mają właściwości nawilżające.kokos i olejek

Wiele osób używa go do celów kosmetycznych, aby poprawić zdrowie i wygląd skóry oraz włosów.

Badania dotyczące osób mające suchą skórę wynikają, że olej kokosowy może zwiększyć zawartość wilgoci i lipidów skóry.

Olej kokosowy ma skuteczne działanie jako filtr przeciwsłoneczny, blokuje około 20% promieni ultrafioletowych słońca.

Innym zastosowaniem jest użycie go jak płyn do płukania jamy ustnej, w procesie zwanym olej ciągnących, które mogą zabijać szkodliwe bakterie w jamie ustnej, poprawiają kondycję zębów i zmniejsza nieświeży oddech.

Podsumowując: Olej kokosowy może też być używany do skóry. Badania pokazują, że ma działania efektywne w przypadku nawilżania i ochrony włosów. Też znajduje zastosowanie jako filtr przeciwsłoneczny i do płukania jamy ustnej.

9. Kwasy Tłuszczowe W Oleju Kokosowym Zwiększa Funkcji Mózgu U Pacjentów z Alzheimerem

closeup on doctor's stethoscope.

Choroba Alzheimera jest najpowszechniejszą przyczyną otępienia na całym świecie i występuje przede wszystkim u osób starszych.

W przypadku pacjentów cierpiących na chorobę Alzheimera, jest zmniejszona zdolność do używania glukozy jako energia w niektórych częściach mózgu.

Ciała ketonowe mogą dostarczać energii do mózgu i naukowcy zauważyli, że ketony mogą być alternatywnym źródłem energii dla tych nieprawidłowych komórek. Czyli zmniejszają objawy choroby Alzheimera.

W jednym badaniu, spożywanie średniołańcuchowych trójglicerydów prowadziło do natychmiastowej poprawy funkcji mózgu u pacjentów z łagodniejszych form Alzheimera.

Inne badanie potwierdzają te badania i średniołańcuchowe trójglicerydy są poddawane wielu badaniom jako potencjalne środki terapeutyczne w Alzheimerze.


Podsumowując: Badania pokazują, że kwasy tłuszczowe w oleju kokosowym mogą zwiększyć ilość ciał ketonowych w krwi, które dostarczają energię dla komórek mózgowych pacjentów z Alzheimerem i łagodzą objawy.

10. Olej Kokosowy Może Pomóc Tobie Stracić Tłuszczu Zwłaszcza Szkodliwych Brzusznej Tkanki Tłuszczowej

Biorąc pod uwagę, że olej kokosowy może zmniejszyć apetyt i zwiększa spalanie tłuszczu, ma sens, że może również pomóc schudnąć.

Olej kokosowy wydaje się być szczególnie skuteczny w redukcji tkanki tłuszczowej, która złożona jest w jamieshutterstock_293598974 brzusznej oraz wokół narządów.

Jest to najbardziej niebezpieczny tłuszcz ze wszystkich i jest silnie związany z wieloma chorobami zachodniej części świata.

Obwód talii jest łatwo zmierzyć i jest doskonałym wskaźnikiem ilości tłuszczu w jamie brzusznej.

W badaniu z udziałem 40 kobiet z otyłością brzuszną, uzupełniających się 30 ml oleju kokosowego dziennie prowadzi do znacznego zmniejszenia zarówno BMI i talii w ciągu 12 tygodni.

W innym badaniu u 20 otyłych mężczyzn zauważyli zmniejszenie w talii od 2,2 cm po 4 tygodniach z 30 ml oleju kokosowego dziennie.

Liczba ta może nie wydawać się zbyt imponująca na powierzchni, ale należy pamiętać.

Ci ludzie nie mieli dodatkowego wysiłku fizycznego, ani nie byli na żadnej diecie odchudzającej. Oni tracą znaczne ilości tłuszczu w jamie brzusznej po prostu dodając olej kokosowy do ich diety.

 

Przy Zakupie Olejku Kokosowego Ważne Jest…

Decydując się na zakup oleju kokosowego, warto sięgać po ten nierafinowany, tłoczony na zimno, który zawiera całą masę wartościowych dla naszej urody i zdrowia składników odżywczych.

Warto również zwrócić szczególną uwagę na pochodzenie oleju. Na każdej etykiecie powinna być podana taka informacja. Chodzi przede wszystkim o to, aby kupowany przez nas olej nie był mieszaniną olejków pochodzących z różnych krajów.

Kolejną ważną kwestią podczas zakupu jest struktura oleju, powinna być gęsta i zwarta. Olej kokosowy staje się płynny dopiero wtedy, gdy zostanie ogrzany, w temperaturze pokojowej ma stałą postać. Jeśli zatem zauważysz, że kupowany olej ma płynną postać, to pod żadnym pozorem go nie kupuj.Może się okazać, że jest zepsuty lub też nie jest w ogóle tym, czym być powinien.

Dobry olej kokosowy nie należy do najtańszych produktów, jednak ze względu na swoje niezwykłe właściwości nie powinniśmy oszczędzać na jego zakupie.

Tańszy od niego olej rafinowany jest niestety tak mocno oczyszczony, że nie zawiera zbyt wiele cenny dla nas składników odżywczych, a więc jego stosowanie wydaje się całkowicie bezsensowne.




Zyskaj zdrowie i radość!

 

Wzbogać swoją dietę z olejem kokosowym i czerp jego cenne właściwości codziennie.


Miłego gotowania :)

Przepisy zostałe przesłane na podanego emaila.

Pin It on Pinterest

Shares
Share This